אחת הסיבות העיקריות לכישלון בשיווק רשתי היא בחירת לא מוצלחת של החברה. מטרת המאמר היא להציג 5 פרמטרים קריטיים אותם יש לבחון כשבוחרים חברת שיווק רשתי. אז מהם אותם 5 פרמטרים?
• החברה
• המוצרים
• תכנית עסקית
• צוות/מערך הדרכה
• תזמון
• רק אחת מתוך כ-300 חברות שיווק רשתי עוברות בשלום את השנתיים הראשונות ורק אחת מ-500 שורדות חמש שנים.
• על מנת להיחשב לאחת החברות הענקיות על החברה להראות מחזור מכירות של מעל 100 מילון דולר לשנה במשך 7 שנים ברציפות. עד היום רק 27 חברות הגיע להישג הזה
• הסיכוי להיות אחת מן הענקיות הוא בערך אחד ל10000
• החברה צריכה להיות יציבה מבחינה פיננסית עם מקורות מימון נרחבים
• הבעלים וההנלה צריכים להיות בעלי רקורד מוכח בתעשיה - הצלחה עסקית בתחומים אחרים לא מבטיחה דבר לגבי שיווק רשתי, מדובר בתעשיה עם אתגרים וחוקים משלה.
• המוצרים צריכים להיות ייחודיים, כדי לספר לחברה ייתרון תחרותי מול המתחרים
• רצוי שלחברה יהיה פטנט על המוצרים - הדבר יבטיח בלעדיות של החברה בתחום שלה
• הם צריכים להיות מוצרים מתכלים - הזמנות קבועות של המוצרים על ידיד לקוחות הם תנאי הכרחי ליצירת הכנסה פאסיבית יציבה בשיווק רב שכבתי.
• הם צריכים לעבור בדיקות איכות קפדניות
• המוצרים צריכים מגובים במחקרים מדעיים
• עומק - המלצתי היא להימנע מתכניות שמגבילות את העומק ממנו אתם מקבלים עמלות. למשל, חברות כמו נוסקין או ניקן משלמות עד 6 דורות ואם מצטרף אליכם מישהו בדור שביעי שבונה ארגון ענק, לא תתוגמלו על זה, וזה חבל :-{
• רוחב - חלק מן התכניות הם בעלי רוחב מוכתב מראש, כלומר עליכם לבנות דו ראשון של נגיד חמישה אנשים. הבעיה עם התכניות כאלה היא שהן מעודדות תרחות מקום שיתוף פעולהבין אנשים שמצטרפים אליכם. נגיד שאתם מצרפים מספר חברים, אז הייתם מעדיפים חשים אותם באותו קו, כדי שיוכלו לעזור אחד לשני, לכן תוכניות בינריות (עם שתי רגליים) הן עדיפות מן הבחינה הזאת, כי הן יוצרות מיקוד ושיתוף פעולה מכסימליים.
• התנתקות - כשחלק מן הארגון שלכם מגיע לרמה מסוימת מגיע לרמה מסוימת הוא מתנתק אותם מקבלים עמלה מוקטנת מן הפעילות שלו. תופעה לא נעימה - כאילו גנבו לכם חלק ממה שבניתם, במיוחד עם מדובר באנשים הכי איכותיים בקבוצה שלכם. המנגנון הזה קיים ברוב תכניות התמלוגים של החברות הישנות, דוגמת נוסקין, ניקן, הרבלייף או סאנריידר, והוא מאוד מקשה על יצירת הכנסה פאסיבית יציבה.
• חדירה לשוק, כשהחברה מתבססת
• מומנטום, כשהחברה כובשת שווקים חווה צמיחה מאוד מהירה
• בגרות, כשהחברה כבר גדולה וקצב הצמיחה מואט
דר' מארק זלוצ'ין
מאמן אישי משווק רשתי.
ממקימי האתר "המקצוענים החדשים":
http://www.new-professionals.co.il
מאמן אישי משווק רשתי.
ממקימי האתר "המקצוענים החדשים":
http://www.new-professionals.co.il